Borta bra men hemma bäst!

Hallå! Nu är jag hemma från Kuopio! Det är ganska skönt att vara hemma igen! Så här såg resan ut:
.
Söndag: Startade ungefär halv 11 på mårån hemifrån, kom fram runt 2. Hämtade nycklarna till lägenheten där vi skulle bo. Efter att vi kommit dit och alla bestämt var de skulle sova (det tog en stund) så for vi till stan för att köpa nåt att äta men eftersom det var söndag hade de allra flesta butiker stängt. Det slutade med att vi åt på Rosso. Sen stack vi in till ett öppet-dygnet-runt-varenda-dag-siwa. :P Var i lägenheten och spelade kort tills vi gick och la oss.
Måndag: Jag vaknade tjugo före åtta av att solen kom in genom vardagsrums fönstret, där jag sov. Låg och lyssnade på musik till halv 9 då jag väckte de andra. Nån gång efter 10 gick vi in till stan och tog bussen därifrån ut till bostadsmässan. Redan då var Bella alldeles slut.. Jag kände på mej att hon aldrig skulle klara av en hel dag där men det gick förvånansvärt bra! :D (vi lånade en vagn hon kunde sitta i :P) Vi gick i typ 3 timmar och beundrade alla häftiga hus med otrolig utsikt över Kallavesi. Dagen blev otroligt varm och när vi for tillbaka till lägenheten var vi halt utmattade! PÅ kvällen for vi ut med en båt på sjön i en och en halvtimme.
Tisdag: Vi gick på stan i nån timme och jag fick med mej ett par örhängen en tröja och godis ;) Efter det for vi och packade och checkade ut. Sen blev det att fara in till stan igen. Där åt vi muikkor (stavn...?) och nåt jag inte kommer ihåg vad det heter :P Sen hem via en djurgård, men vi betalade aldrig in oss för vi konstaterade att vi aldrig skulle orka gå i den hettan så vi for en sväng till en strand istället och sen hem! Kom hem halv tio. Somnade halv 1.
. Yes..En kort men bra resa! Nu ska jag läsa bloggar men först ett låttips: Hillsong-Trading my sorrows                                                              

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0