Vänskap

Vänskap.
De e en av de bästa saker i världen!
Men ändå så skört..
Man kanske tror att man vet var man har alla men så plötsligt så vet man inte längre.
Det kan handla om ett meddelande, en bild eller ett ord.
Eller bara ett simpelt rykte.
Oftast är det förstås missförstånd, men ibland är det allvar.
Jag älskar mina vänner så otroligt mycket och jag vet inte vad jag skulle ta mej till om jag skulle mista en av dom!
Jag är för evigt tacksam för att jag är så lyckligt lottad och har så härliga och kärleksfulla vänner!
Men som sagt, vänskap är skört, så ta vara på er gåva och svik aldrig en vän!
Man inser sällan vad man har före det är för sent, före man har mist det...
Det är bara ett tips, men håll kontakt med era vänner om ni vill ha dom kvar.
Kontakta en gammal vän du inte träffat på en evighet och ta vara på nya gemenskaper.
All sorts vänskap är lika viktig, gammal som ung!
Säg uppmuntrande saker så att man förstår att man inte mist en vän.
Men har du äkta vänner så lär dom hålla säg kvar om dom gillar dig, hur länge sen det än var ni var 'riktigt goda' vänner, om ni ens var det. Tappa inte hoppet! Oftast behöver vänskapen bara en liten knuff för att komma igång igen som den är på väg att slockna. Var aldrig rädd för att ta itu med gamla kontakter! Tänk inte "Äh, hon har nog glömt mej, det var ju så längesen vi träffades", för vänskapen suddas inte ut så lätt. Det är ungefär som att försöka sudda ut ett bläcksträck med ett dåligt suddgummi som knappt klarar av att sudda blyerts. Vänskapen är seg och tack och lov för det!
Varför inte börja idag? Skicka ett litet uppmuntrande mezz, det kan behövas just idag!
(Ni behöver inte hålla med mej! Det är bara mina roddiga tankar och smaken är olika)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0